Alinea Coffee Roasters in New Orleans, LA

Coffee Design wordt met trots gesponsord door Geniet van merken, jouw boost in coffeedence door het maximaliseren van ontwerpen op het gebied van verpakkingen, duurzaamheid en technologie.

Hier zijn we in een nieuw jaar, terwijl we doorgaan met Coffee Design, een internationaal onderzoek naar koffiekunsten door middel van tassen en verpakkingen. Om in 2022 van start te gaan, bezoeken we New Orleans, een opmerkelijke stad van eten, muziek, cultuur en ja, koffie, om meer te leren over het ontwerpwerk op Alinea Koffiebranders.

Zoals verteld aan Sprudge door Michael Matthews.

Vertel ons over uw bedrijf Alinea Coffee Roasters.

Hallo iedereen! Mijn naam is Michael Matthews en ik ben de eigenaar/brander van Alinea Coffee Roasters hier in New Orleans, Louisiana. Ik begon Alinea eind 2018 toen ik mijn eerste Arc 800-brander kocht om als hobby koffie te gaan branden aan familie en goede vrienden. De naam komt van het Alinea-symbool ¶, ook bekend als het alineasymbool, dat wordt gebruikt bij het schrijven van ruwe concepten om het begin van een nieuw idee of een nieuwe manier van denken aan te duiden. We zijn gebaseerd op het idee om een ​​nieuw gesprek over koffie te beginnen door de consument te informeren over waar hun koffie vandaan komt, door wie het wordt geproduceerd en de prijs die aan de boer wordt betaald. Elk offer wordt geroosterd om de zoetheid en balans in de beker te benadrukken en tegelijkertijd het terroir te benadrukken.

Naast het branden, werk ik ook als koffiedirecteur en hoofdbarista bij Bearcat, een uitgebreid ontbijt- en lunchrestaurant in het centrum van New Orleans. Aan het begin van de COVID-19-pandemie begon Alinea echt van de grond te komen door gratis koffiebezorging aan te bieden in de omgeving van New Orleans, terwijl de meeste winkels en restaurants gesloten waren. Toen Bearcat weer openging, nam ik het branden en leveren van alle koffie voor de locatie in het centrum over. Toen de bestellingen begonnen te groeien, werd het duidelijk dat ik mijn Arc 800-brander was ontgroeid, dus maakte ik de overstap naar een Diedrich IR-12. Tegen 2023 zou ik graag een fysieke koffiebranderij en een café hebben met een Loring S15 braadpan.

Wanneer heb je de verpakking gelanceerd?

Onze nieuwe verpakking werd gelanceerd in april 2021 na ongeveer acht maanden ontwikkeling van het oorspronkelijke concept tot een fysiek product. Ik heb de aanvankelijke lanceringsdatum een ​​paar maanden teruggeschoven om er zeker van te zijn dat alles perfect was met de op maat gemaakte tassen, aangezien ik me de komende jaren moest committeren aan een ontwerp om in bulk in te kopen.

Wie heeft het ontworpen?

Ik werkte samen met mijn vriend en grafisch ontwerper Taylor Morgan uit Fayetteville, Arkansas. Voorafgaand aan mijn koffiecarrière was ik een fulltime touring-drummer in meerdere bands en ik kruiste het pad met Taylor toen hij werd geholpen met het ontwerpen van tourposters en albumillustraties voor mij. Ik reikte blindelings naar Taylor om te helpen bij het ontwerpen van mijn eerste logo en labels en hij sprong meteen aan boord. Taylor’s benadering van design is spectaculair en opvallend, vooral als je in de kleine details duikt. Het was leuk om zeven jaar later nog een kans te krijgen om samen te werken in een heel andere branche.

alinea koffie ontwerp 2

Vertel ons over het ontwerp.

Het ontwerpen van tassen en labels is een van de meest uitdagende maar ook lonende onderdelen van dit hele creatieve proces geweest sinds ik begon met Alinea Coffee Roasters. Vanaf het allereerste begin was mijn doel voor mijn koffieverpakking iets eenvoudigs, minimaal en esthetisch een lust voor het oog. Ik wilde een tas die de aandacht trok en zich onderscheidde van de rest. Ik bracht talloze nachten door met het online onderzoeken van tasontwerpen en ging zelfs naar meerdere coffeeshops en supermarkten in New Orleans om naar tassen in de schappen te staren. Ik wilde zien hoe ze eruit zagen vanuit het perspectief van de klant. Iedereen had dezelfde stijl tassen met een vergelijkbare vorm en kleur. Er moest iets anders! Ik was op zoek naar een zak in buidelstijl die hersluitbaar was, maar ik hield niet van de hoge versies die door de meeste bedrijven worden aangeboden.

Een andere toegangsdrempel voor op maat gemaakte tassen was dat ik niet klaar was om 10.000-20.000 tassen op maat in één keer te kopen, een gebruikelijke minimale bestelhoeveelheid die de meeste Amerikaanse en buitenlandse fabrikanten vereisen. Zoals ik tegenkwam Hollands Koffiepakket in Nederland werd ik op slag verliefd op al hun ongewone tasvormen in vergelijking met de meeste fabrikanten. Hun K-Seal Pouch-zakken van 250 g sprongen eruit omdat het buidelzakken waren, maar ze waren kort en breed. De matte textuur voelde ook erg goed in je handen. Nadat ze op maat gemaakte tassen hadden besproken met Dutch Coffee Pack, vertelden ze me dat hun minimum voor gepersonaliseerde tassen 3.000 tassen was die op maat waren gemaakt met behulp van hun hot-plate stamping-technologie. Nadat ik de sjabloon had gekregen en met wat logo-plaatsingen had gespeeld, besloot ik het ontwerp naar rechts te verschuiven om een ​​enkel omslaglabel mogelijk te maken dat van de voorkant naar de achterkant van de tas liep. Het gelijnde Alinea-logo is een soort woordspeling op het woord “Alinea” met het woord “lijn” in het midden als je de eerste en laatste “a” zou verwijderen.

Het introduceren van kleur in mijn verpakking was fase 2 van mijn ontwerpreis. De oorspronkelijke verpakking was gewoon zwart-wit en ik wist dat ik wat kleurdifferentiatie nodig had voor elk verschillend koffieaanbod zodra het bedrijf begon te groeien. De kleur moest minimaal zijn en meer een accent, dus besloten we dat de verticale rechthoek achter de landnaam een ​​unieke kleur zou krijgen uit een palet dat we hadden uitgekozen. Voor de achterkant van het label wilde ik een plek voor elke boer of producent, zodat klanten een glimp kunnen opvangen van wie hun koffie heeft verbouwd en/of verwerkt, in plaats van alleen de naam van de boer op de zak te zien. Deze foto is gedrukt in heldere kleuren met een hoge resolutie. Deze tassen waren leuk om te fotograferen met mijn goede vriend, voormalig bandlid en fotograaf Michael Comeaux. Ik had een idee en hij heeft echt geholpen om het tot leven te brengen. De minimale kleur steekt echt af tegen de witte tassen. Het doel is om een ​​soortgelijke fotoshoot te doen voor al onze nieuwe releases die eraan komen.

Waar is je koffie verkrijgbaar?

Mijn koffie is online te koop op AlineaCoffees.com en ook lokaal in New Orleans op beide Bearcat-locaties waar ik de koffieprogramma’s run.

Coffee Design wordt gepresenteerd in samenwerking met Geniet van merken. Verken Coffee Design-archieven in onze exclusieve Coffee Design-hub.

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Villahestia.be
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart