Craveable Brands heeft Ben Simmons aangesteld als het nieuwe hoofd marketing voor Porto Australia. Simmons was meest recentelijk algemeen manager marketing & operations voor Taco Bell bij Restaurant Brands Australia en senior marketingmanager bij KFC.
Over de benoeming gesproken, zegt Chief Executive Officer Samantha Bragg dat de benoeming komt in een spannende tijd van groei en kansen voor Porto en Craveable Brands.
“Ik ben blij Ben te mogen verwelkomen in de familie Porto. Ben brengt een sterk strategisch vermogen en een onwrikbare klant- en groeimindset mee naar het team. Porto bevindt zich in een periode van snelle groei, omdat we onze marktaanwezigheid uitbreiden door middel van een versnelde strategie voor het openen van nieuwe winkels, terwijl we onze CX blijven transformeren en onze marktaantrekkelijkheid verbreden om dezelfde winkelgroei voort te zetten.”
“Het is een spannende tijd voor Porto en ik kijk ernaar uit om samen met Ben te werken terwijl we dit iconische merk, dat begon in Bondi, toegankelijk en geliefd maken bij meer Australiërs”, zegt Samantha Bragg, CEO van Oporto Franchising Pty Ltd.
Simmons brengt 20 jaar ervaring mee in de marketing- en fastfoodindustrie en werkte eerder bij enkele van ‘s werelds meest iconische merken in Australië en Groot-Brittannië, waaronder Kit Kat, Uncle Toby’s en Diet Coke.
Simmons, die begin oktober officieel in deze rol begon, zei: “Als een van Australië’s meest iconische restaurantmerken van eigen bodem met een toegewijde Australische fanbase, ben ik verheugd om mij bij Porto aan te sluiten en kijk ik er echt naar uit om leiding te geven aan de volgende groeigolf met het team.”
Na sinds juli elf nieuwe winkels te hebben geopend, waaronder een aanzienlijke uitbreiding naar de regionale steden Bundaberg, Rockhampton en Townsville in Queensland, heeft Porto plannen om het boekjaar af te ronden met meer dan 25 nieuwe winkelopeningen.
Porto werd in 1986 opgericht in een winkel in Noord-Bondi door Antonio Cerqueira en blijft hun heerlijke op het vuur gegrilde kip en Portugees geïnspireerde smaken door het hele land serveren, wat een smakelijkere en feel-good optie biedt aan de gebruikelijke FMCG-winkels.