Mobiele eet- en maaltijdbezorgapps zijn onmisbaar voor bijna alle smartphonegebruikers. Hier volgen enkele manieren waarop hoteliers op dezelfde technologie kunnen vertrouwen en tegelijkertijd hun activiteiten kunnen stroomlijnen
De reizigers van vandaag dragen meer dan alleen bagage met zich mee: ze brengen het verlangen naar personalisatie met zich mee dat smartphones in onze levensstijl hebben ingebakken. Het is een van de grootste manieren waarop smartphones ons dagelijks leven hebben veranderd. En een van de grootste boosdoeners van deze ‘onmiddellijke bevrediging’-mentaliteit zijn apps voor mobiel dineren en eten bezorgen. Een driegangen-steakdiner bestellen bij uw voordeur bij uw favoriete restaurant, zes kilometer verderop, is nu letterlijk binnen handbereik.
Mobiele apps voor het bestellen van eten zijn echter niet alleen een gemak voor thuis. De hotelgasten van vandaag verlangen tijdens hun hotelverblijf naar dezelfde luxe als het gaat om het bestellen van roomservice. Als het erop aankomt, is mobiel dineren op de kamer een must als je een positieve gastervaring wilt bieden, maar afgezien van de gastervaring biedt mobiel dineren je ook de mogelijkheid om niet-kamerinkomsten te genereren door geforceerde aanpassingen en je activiteiten te stroomlijnen. waardoor ze een echte win-win-win worden.
Maar eerst: hoe ziet de voetafdruk van mobiel dineren eruit in een hotel? Een mobiele hotelapp kan gasten een scala aan gemakken bieden: van mobiel inchecken tot mobiele sleutels, het boeken van spa-afspraken en het aanvragen van serviceartikelen. Maar een groot deel van de functionaliteit van een mobiele merkapp omvat het creëren van een positieve mobiele eetervaring. Met een mobiele hotelapp kunnen gasten moeiteloos door de meest actuele menu’s bladeren, bestellingen aanpassen en deze rechtstreeks vanaf hun smartphone of tablet op de kamer plaatsen. Een intuïtieve interface biedt gasten een probleemloze manier om aan hun wensen te voldoen zonder dat ze naar de receptie hoeven te bellen of het fysieke restaurant ter plaatse moeten bezoeken.
Verbeterde efficiëntie
Door een app van het hotelmerk in te zetten met mobiele mogelijkheden om eten te bestellen, kunnen hoteliers hun personeel tijd besparen. Een mobiele app voor het bestellen van eten stroomlijnt het hele dinerproces op de kamer. Bestellingen worden automatisch naar de keuken gestuurd, waardoor de foutmarge kleiner wordt en de noodzaak voor een medewerker om de roomservice-telefoonlijn te bemannen wordt geëlimineerd, waardoor het personeel zich kan concentreren op meer directe en tijdgevoelige taken. Bovendien integreren veel mobiele dinerplatforms met de bestaande systemen van het hotel, waardoor de noodzaak voor handmatige gegevensinvoer wordt geëlimineerd en de operationele inefficiëntie wordt verminderd.
Gestroomlijnde operaties
Een andere manier waarop medewerkers profiteren van een app van het hotel met mobiele dinermogelijkheden is dat ze eenvoudig bestellingen kunnen beheren, de voorraad en etenswaren kunnen volgen en de prestaties kunnen volgen. Deze efficiëntie strekt zich uit tot het keukenpersoneel, dat bestellingen op een georganiseerde manier ontvangt, waardoor de chaos wordt verminderd en de nauwkeurigheid wordt verbeterd – en de gastervaring.
Blije gasten, blij personeel
Net als een mobiele app voor het bestellen van eten, kan mobiel dineren in de app van een hotel realtime tracking en updates bieden, waardoor gasten op de hoogte blijven van de status van hun bestellingen. Deze functie vermindert de angst van gasten en zorgt ervoor dat ze precies weten wanneer ze hun maaltijd kunnen verwachten, waardoor telefoontjes aan de receptie worden geëlimineerd.
Duurzaam sparen
Naast dat gasten van minuut tot minuut een nauwkeurig beeld krijgen van de beschikbare etenswaren, elimineert digitaal dineren de noodzaak van gedrukte menu’s. Dit bespaart papier, printkosten en personeelstijd door de noodzaak weg te nemen om regelmatig de papieren menu’s op de kamer te vervangen. Bovendien vermindert mobiel dineren voedselverspilling door de nauwkeurigheid van bestellingen te verbeteren.
Wilt u meer weten over mobiel eten bestellen en hoe u een mobiele merkapp kunt inzetten, inclusief mobiel dineren bij uw gelegenheid? Vraag vandaag nog een demo aan.