Heeft u zich zorgen gemaakt over het aanpassen van de tarieven op basis van de voortdurend veranderende marktvraag voor een bepaalde nacht? Met een krachtige tool voor tariefbeheer die is geïntegreerd in uw hotel Property Management System (PMS), kunt u stress helpen elimineren door automatische tariefinstelling en -optimalisatie. Hoe? Via een ‘Best Available Rate’ (BAR) prijsstrategie.
Een prijsstrategie voor het best beschikbare tarief is een gelaagde tariefstructuur die op grote schaal door hoteliers wordt gebruikt om tarieven binnen hoog- en laagtariefseizoenen te beheren. BAR kan meer flexibiliteit bieden ten opzichte van de traditionele methode om de tarieftarieven voor elk kamertype op datum te wijzigen, waarbij extra follow-up nodig is om wijzigingen aan te brengen in andere marketingprogramma’s.
Met krachtige inkomstenfuncties uit het Property Management System (PMS) kunnen hoteliers automatisch realtime kamerprijzen optimaliseren via prijsregels die de voorraadwaarde beheren, waardoor hotelexploitanten zich op andere zakelijke gebieden kunnen concentreren. PMS-tariefbeheerfuncties, waaronder seizoensprijzen, prijzen op dag van de week, prijzen op tijdstip, premium- en kortingstarieven en -pakketten, en functionaliteit voor dagelijkse overschrijvingen, stellen hoteliers in staat onmiddellijk te reageren op zowel voorspelde als onvoorspelbare schommelingen in de vraag van gasten.
Progressief platform
Inkomstenbeheer gaat niet langer alleen over ‘hoofden in bedden’, en ook niet alleen over kamers. Inkomstenstromen zoals het hosten van conferenties, recreatieve voorzieningen, restaurants en spa’s spelen allemaal een rol in de vergelijking. Hoteliers kunnen er niet in slagen hun omzetpotentieel te realiseren, zelfs als een pand de volledige bezetting bereikt, wanneer ze niet in staat zijn de omzet per beschikbare kamer (RevPAR) te maximaliseren met een ingebouwde oplossing voor inkomstenbeheer.
Via een dynamisch PMS-platform zoals SkyTouch kunnen tarieven en kamerinventaris overal met een internetverbinding worden aangepast en aangepast op basis van veranderende marktomstandigheden. Maak u geen zorgen als u al een dagje naar huis bent: met de SkyTouch-tariefbeheertool kunt u met slechts één klik op de knop de tarieven aanpassen en de online zichtbaarheid via meerdere distributiekanalen vergroten. En hoe meer kamers tegen een hogere prijs worden verkocht, hoe groter de kans is dat de RevPAR toeneemt. Hoteliers kunnen ook aangepaste tariefseizoenen opstellen en de prijzen consequent bijwerken, waardoor stress wordt geëlimineerd en het vertrouwen wordt vergroot. Wat zijn enkele van de andere functies waar u op moet letten in een tariefbeheersysteem?
Top 10 kenmerken van het tariefbeheersysteem van SkyTouch Technology:
1. Flexibiliteit: Onze tariefbeheertool is geschikt voor talrijke tariefstructuren. Met maximaal 9 tariefniveaus, 4 vraagniveaus en configureerbare tariefseizoenen is onze oplossing flexibel voor elk onroerend goed.
2. Stressvrije oplossing: maak en bewerk snel meerdere seizoenen op basis van de vraag voor elk jaar met behulp van een datumbereik, identificeer en groepeer tariefplannen die niet de laatste beschikbare kamer zijn, en kunt eenvoudig een bedrag of percentage aftrekken van BAR of vast tarieven.
3. Intuïtief: bespaar tijd en ontvang toch de gegevens die u nodig hebt om nauwkeurige beslissingen te nemen via ons gebruiksvriendelijke systeem. Groepstariefplannen of kamertypes met hetzelfde tarief en wijzig ze allemaal tegelijk, in plaats van afzonderlijk.
4. Automatisering: Optimaliseer automatisch realtime kamerprijzen door middel van prijsregels die de voorraadwaarde beheren en de werkelijke marktomstandigheden beter afstemmen op onze BAR-prijsstrategie.
5. Blijf op de hoogte: zodra de bezetting of het aantal verkochte kamers een drempelwaarde heeft bereikt, ontvangt u direct waarschuwingsmeldingen.
6. Gebruiksgemak: We maken het eenvoudig om de laatste kamerbeschikbaarheid toe te wijzen of het kamertype te beperken, zodat u snel en in één oogopslag de informatie krijgt die u nodig heeft.
7. Take Control: controleer hoeveel reserveringen er per dag worden gemaakt met dezelfde of vergelijkbare aanbieding en beperk het aantal tariefplannen binnen een bucket dat per dag kan worden verkocht.
8. Naadloos beheer: voer nieuwe en terugkerende evenementen in om de aangeboden tarieven zo goed mogelijk te beheren.
9. Mobiliteit: Omdat SkyTouch in de cloud werkt, is onze tariefbeheerapplicatie toegankelijk op mobiele apparaten, zodat u de tarieven snel kunt aanpassen als de markt verandert, waar u ook bent.
10. Maximale zichtbaarheid: Help uw volledige omzetpotentieel te bereiken door moeiteloos de online zichtbaarheid via meerdere distributiekanalen te vergroten.
Om ervoor te zorgen dat uw hotel altijd het maximale tarief voor een kamer behaalt op een bepaalde avond van het jaar, kunt u een ‘Best Available Rate’ (BAR)-prijsstrategie gebruiken via de PMS-tariefbeheertool van uw hotel om u te helpen uw kansen op inkomsten uit onroerend goed te maximaliseren.
Bent u klaar om te zien hoe een partner als SkyTouch uw activiteiten en omzet kan beïnvloeden? Neem vandaag nog contact met ons op en boek een demo van het SkyTouch Hotel Operations-platform.