Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het Privacybeleid en de Gebruiksvoorwaarden.
Accept
villahestia.bevillahestia.bevillahestia.be
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Home
  • Luxehotel
  • Hoteleten en drinken
  • Hotel Management
  • Hoteltechnologie
Reading: De zuivelconsumptie bereikt recordhoogtes ondanks de vloeibare melkdip
Share
villahestia.bevillahestia.be
Font ResizerAa
Search
  • Home
  • Hotel Management
  • Luxehotel
  • Hoteleten en drinken
  • Hoteltechnologie
© 2024 Villahestia.be Alle rechten voorbehouden.
villahestia.be > Blog > Hoteleten en drinken > De zuivelconsumptie bereikt recordhoogtes ondanks de vloeibare melkdip
Hoteleten en drinken

De zuivelconsumptie bereikt recordhoogtes ondanks de vloeibare melkdip

Francis
Last updated: January 10, 2024 8:21 am
Francis Published January 10, 2024
Share
4 Min Read
SHARE

Volgens cijfers bedroeg de consumptie van alle zuivelproducten in 2022 653 pond per persoon nieuw vrijgegeven gegevens van USDA. Terwijl de kaasconsumptie in 2022 recordniveaus bereikte, bleef de inname van vloeibare melk de jarenlange dip voortzetten.

Consumenten aten in 2022 gemiddeld 63 pond meer zuivel dan in 1975, toen USDA de Amerikaanse zuivelconsumptie per hoofd van de bevolking begon te volgen.

Over het geheel genomen blijkt uit USDA-gegevens dat de Amerikaanse zuivelconsumptie in alle categorieën elk jaar consequent is toegenomen. Van de gegevens van USDA is Internationale Vereniging voor Zuivelproducten (IDFA) meldde dat de zuivelinname in alle productcategorieën in 2022 met 0,4% is gestegen in de afgelopen vijf jaar, met 7,5% in de afgelopen 15 jaar en met 16,1% in de afgelopen 30 jaar.

Matt Herrick, SVP public affairs en communicatie bij IDFA, noemde de sterke, consistente prestaties van de zuivelcategorie ‘veerkrachtig’.

“We zagen de foodservice verdwijnen tijdens Covid-19 en de zuivelsector bleef sterk”, zei hij. “We zagen problemen met de toeleveringsketen die de export beïnvloedden en de zuivelsector bleef sterk. We zagen dat de inflatie van de groothandels- en consumentenprijzen de meeste producten een of twee stappen naar beneden duwde, maar de zuivelsector bleef sterk. De gegevens van USDA laten zien hoe consumenten zuivelproducten blijven kiezen, zelfs als ze kostenbewust winkelen, en illustreren hoe zuivel betaalbaar en toegankelijk blijft voor alle mensen.”

Een van de belangrijkste bevindingen van USDA is de recordbrekende kaasconsumptie. In 2022 bedroeg de kaasconsumptie bijna 42 pond per persoon, een stijging van een half pond per persoon vergeleken met 2021. Sinds 1980 is de kaasconsumptie per hoofd van de bevolking bijna verdubbeld. De gemiddelde kaasconsumptie per persoon in 1980 bedroeg 21,9 pond, volgens USDA-gegevens.

Volgens Herrick is de populariteit van kaas één van de redenen voor de groei in 2022. Het succes van de Amerikaanse pizza-industrie en de groei van de bestel- en bezorgdiensten zouden echter ook de stijging van de kaasconsumptie kunnen stimuleren, zei hij. Hij wees op populaire fastservicerestaurantmaaltijden (QSR), zoals pizza, mozzarellasticks, chips en queso, cheeseburgers en met kaas gevulde taco’s en burrito’s als aanjagers van de kaasinname, aangedreven door de groei van de bestel- en bezorgdiensten.

Aan de keerzijde van het groeiende succesverhaal van kaas staat de jarenlange achteruitgang van vloeibare melk. De consumptie van vloeibare melk is de afgelopen twintig jaar gestaag afgenomen en bereikte in 2022 een nieuw dieptepunt, zo blijkt uit de USDA-gegevens.

De daling van de melkinname per hoofd van de bevolking is echter niet wat het lijkt, adviseerde Herrick.

Terwijl de individuele consumptie van zuivelmelk is afgenomen, wordt zuivelmelk gebruikt om andere populaire zuivelproducten zoals kaas, yoghurt en ijs te produceren, legde hij uit. De toegenomen vraag naar hoogwaardige zuivelproducten zoals kaas en melkpoeders in andere landen heeft de vraag naar zuivelmelk verder doen toenemen.

“De gecombineerde groei van de zuivelconsumptie in de VS en daarbuiten, samen met de groeiende exportverkopen, hebben zich vertaald in een groeiende melkproductie in de VS om te reageren op de groeiende vraag”, aldus Herrick.

Hij wees ook op de cruciale rol van innovatie in de categorie zuivelmelk. Ultragefilterde melk gaat bijvoorbeeld “tegen de trend in” door een volumegroei met dubbele cijfers voor de consument te realiseren. Ultragefilterde melk voldoet ook aan de vraag van de consument naar meer eiwitten, minder suiker en vet, en lactosevrij.

You Might Also Like

Craveable Brands benoemt nieuw hoofd marketing bij Porto

Cybake tekent Aussie Pie Man aan als merkambassadeur

Hoe voedselmerken duurzaam gezond eten kunnen ondersteunen

Sign Up For Daily Newsletter

Be keep up! Get the latest breaking news delivered straight to your inbox.
[mc4wp_form]
By signing up, you agree to our Terms of Use and acknowledge the data practices in our Privacy Policy. You may unsubscribe at any time.
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
Share
Previous Article Hoe digitaal dineren op de kamer de hotelactiviteiten verbetert
Next Article Black Rock Oceanfront Resort selecteert Agilysys Hospitality-technologie om op deskundige wijze luxe ervaringen te bieden, het rendement van gasten te verhogen en de verhuur van woningen en spa-activiteiten te beheren
Leave a comment Leave a comment

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Archief

  • October 2024
  • July 2024
  • January 2024

recente berichten

  • Duitse vliegvelden nabij Enschede: reizen over de grens
  • Vliegveld Dresden: voorzieningen en transportmogelijkheden
  • Zwemmen in de zee op Gran Canaria: wat zijn de mogelijkheden?
  • Gratis parkeren in Straatsburg: De beste plekken zonder kosten
  • Home
  • Luxehotel
  • Hoteleten en drinken
  • Hotel Management
  • Hoteltechnologie
© 2024 Villahestia.be Alle rechten voorbehouden.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?